great ocean road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu great ocean road - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

great ocean road

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

19 November 2012 | Australië, Warrnambool

Al om 5.00 in de ochtend zijn we vertrokken vanuit Sydney naar Geelong. vanuit deze plaats kan je de great ocean road te gaan rijden. Nou hadden wij ons al voorbereid dat het een lange tocht zou gaan worden, maar als je een navigatie hebt die je continue verteld hoeveel km het nog duurt voordat je moet afslaan en je hoort wanneer je de stad uit bent dat het nog 810 km duurt voordat je linksaf moet dan word je daar best flauw van lol. Maar goed het was een tocht door een practige valley heen. daarbij werden we ook een keer door de politie langs de kant gehaald. Nou gaf dat nog even wat verwarring want dat gaat hier wat anders dan in nederland. Hier gaan ze met zwaailicht achter je rijden en wij maar denken waarom gaat hij niet voorbij! wij reden dus vrolijk verder tot dat we ook signalen kregen met grootlicht. Dus toch maar even de auto langs de kant gezet. Even aardig en onschuldig gedaan en braaf alle papieren gepakt. we hadden wat te hard gereden. de agent vroeg waar we vandaan kwamen, waarbij we gezegd hebben dat we uit Holland kwamen en het enige wat hij nog zei was: get lost! en hij liep weg. pffff wij even geluk want de boetes hier zijn een stuk hoger dan in Nederland. Verder liep onze rit goed en zoals verwacht.
De volgende dag zijn we op tijd vertrokken voor ons great ocean road avontuur. Dit was een erg mooie rit langs de ocean waar je vele look outs hebt en ook vlak langs de klif en de bergen rijdt. Het is hier erg opletten, vooral omdat veel toeristen overal stoppen voor foto's. Onze eerste stop was een surfstrand, maar helaas waren de golven niet zo hoog dus waren er niet veel surfers. De 2e stop was geweldig, we zijn naar een golfclub gegaan waar op het terrein meer dan 1000 kangaroes leven. Je kan ze ong tot 2 meter benaderen, dat kan normaliter niet maar deze zijn mensen op het terrein gewend. Daarna zijn we verder gereden en kwamen we bij een weg waar wilde koala's langs de weg in de bomen zitten. Het was even spotten maar we hebben er 3 gevonden. Vanuit hier zijn we via een binnenweg naar een grote waterval gaan kijken. onderweg stak er een miereneter over dus zijn we vlug gestopt en hebben een foto gemaakt voor hij weer in de struiken verdween. De waterval was erg mooi trouwens. We hebben verschillende hotspots bezocht zoals de 12 apostelen london bridge en ga zo maar door. Ook hier zijn we weer aangehouden ditmaal voor een routine controle waarop Rianne mocht blazen.Uiteindelijk zijn we geeindigd in Warrnambool. hier hebben we dankzij Naomi ( cadeautje voor Rianne) overnacht in een 5 sterren hotel. dit is ook ons laatste hotel want we verblijven de komende nachten bij de familie van rianne. Dit hotel was prachtig en had een heerlijk zwembad, zeezicht en ga zo maar door. We hebben uiteraard gebruikt gemaakt van alle luxe dingen en ook de roomservice hebben we niet overgeslagen (eindelijk weer eens goede rijst).
in de ochtend zijn we naar tower hill reserve gegaan. dit is een krater waarin een grote populatie aan planten en dieren te vinden is omdat er in de krater genoeg water staat om dit leven te onderhouden. ze hebben aan het begin, bij het visitors centre, mooie gravelpaden aangelegd zodat je weet welke kant je uit moet. wij liepen over de paden heen, en overal lagen rare platte steenachtige dingen. naomi liep hier maar omheen omdat het er nogal raar uitzag, maar rianne natuurlijk niet. die zet een stap, en trapt de emoe vlaai die dus de steen zou moeten zijn met haar witte schoen volledig in 2-en lol! haar hele schoen zat onder, en zo wisten we dus dat hier erg veel emoe's te vinden zijn. een paar meter verderop stonden ze ook rustig te scharrelen. na veel lachen (buikkrampen voor naomi, een schoenen poets beurt en wissel voor rianne) zijn we de 30 minuten route door de krater gaan lopen. onderweg zagen we wederom een koala, nu een stuk dichterbij. het geeft wel echt een bush trail gevoel, je mag daar zelf rondlopen. wij waren er erg vroeg, dus er liepen alleen wat locals rond.
Na deze trail zijn we weer op weg gegaan naar Melbourne. Onze laatste rit, we hebben ruim 5000 km gereden en vinden het erg jammer om onze trouwe auto weg te doen.
Onze laatste anderhalve week brengen we dan ook door met familie. Weer even bijkletsen met iedereen en uiteraad hier ook weer een hele hoop gaan beleven en meemaken.

• 22 November 2012 - 05:56

Patricia:

Meiden, wat een reis zeg. Al die km's en die avonturen. Geweldig. Zo te lezen is het het allemaal waard inclusief meneer agent !!! Nu lekker genieten bij familie en bijkomen van alle avonturen/belevenissen die jullie hebben ervaren. Geniet nog lekker van jullie laatste week. groeten uit een koud Nederland. XXX

• 22 November 2012 - 09:49

Annie:

Wat leuk toch allemaal maar twee maal van de weg gehaald is minder schrokken jullie niet geluk gehad het was weer een mooie tocht en weer veel gezien geniet nog maar even over een weekis het weer voorbij hier alles oké veel liefts van ons xxx

• 24 November 2012 - 14:05

Patrick:

Rianne, gewoon een 2e keer iets voor een steen aanzien hahahahahha... Voor de volgende keer als je in Australia bent, eerst ff de echte stenen bestuderen voordat je je voeten erop zet hahahaha....

• 25 November 2012 - 20:20

Jolanda Franken:

hoiiii,
    niet normaal 5000km zeg dat wel trouw autotje heeft jullie niet in de steek gelaten.zo kadootje 5ster hotel was je jarig!wat gaan die weken snel,geniet van de laatste dus.mooie foto,s ah lief die kangeroo met jong.xjes