agnes water/1770 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu agnes water/1770 - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

agnes water/1770

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

08 November 2012 | Australië, Rainbow Beach

onderweg naar 1770 (zo genoemd omdat dit het jaar is waarin captain cook hier voor het eerst aan land kwam) hebben we voor het eerst gravel roads gehad. wat een gedoe! het is niet makkelijk om een normale auto hier overheen te navigeren, gravel road betekent namelijk bijna off road hier lol. maar we zijn er goed overheen gekomen, onze trouwe navigatie doet het geweldig. we zien veel roofvogels onderweg, een leuke afleiding als je een lange autodag hebt. de reis naar agnes zou 5 uur zijn, door alle roadworks werd het helaas bijna 8! australiers werken veel aan de wegen, en dan het liefst om de 500 meter. overal mag je maar 40 km/uur rijden dus het houd lekker op op de highways. we wisselen veel af om een beetje fris te blijven. onderweg stoppen we hier en daar bij een lekker fruitkraampje of een ijsfarm. hier hebben we voor het eerst bananenbrood geprobeerd. lekker joh! Het rijden gaat erg goed we hebben de eertse 1500 km erop zitten. Enigste probleem wat we nog welleen hebben is als we afslaan van de weg en onze knipperlicht aandoen dat de ruitenwissers op en neer gaan haha blijft lollig hoor.
agnes water is erg mooi, wel een klein plaatsje wat nog niet zo bekend is. ze gebruiken hier magnetrons als postbussen hahaha. hebben we erg om gelachen. het bestaat uit een paar huizen, veel resorts, hotels en hostels en een enkel winkeltje. waarom we hier dan stoppen? voor de scooteroo tour!! oke en voor de mooie wetlands en zandbanken wat er erg mooi uitziet.
de scoorteroo tour is een chopper bike tour die je door agnes en 1770 heen leid, waarbij je door de national park heen gaat en een hoop kangaroes en "pretty face wallabies"ziet. deze heten pretty face omdat ze witte strepen op hun wangen hebben waardoor het lijkt alsof ze make up op hebben. wat een beesten zeg die kangaroes! naomi verdwijnt er haast naast lol.
de tour begint met het opplakken van nep tattoos in je nek, een leren jack aandoen (naomi moest natuurlijk de roze) helm opzetten en daarna oefenen met de chopper bikes. het zijn een soort mini motoren met (gelukkig) een automaat ingebouwd dus schakelen hoeft niet. wel flink gassen en een voetrem gebruiken. op zn top reden we 80 op de snellere wegen, en we hadden nog gas over. onderweg zagen we veel roos en wallabies. na een uur of 2,5 touren hebben we aan de waterkant van 1770 wat gegeten. toevallig was dit bij hetzelfde tentje waar we die ochtend lekker samen hebben ontbeten. hierna zijn we terug gereden en naar ons hotel gebracht. in 1 woord: awesome!!!

on our way to 1770 (called like that because captain cook first came to shore here in that year) we got our first set of gravel roads. what a fuss! its not easy navigating an normal car over these roads, because it was nearly off road lol. but we got through allright, our trusty navigation is doing its magic well. we see a lot of predatory birds along the way, a nice distraction for a long driving day. here in australia there is a lot of road work going on, which slowed our way to agnes from 5 hours till 8! we switch a lot and stop every now and then to get some fruit or at some icecream farm. here we discovered banana bread. that was soooo good! the only trouble we have with the driving is that sometimes when turning, instead of hitting the direction light we hit the window-wipers lol.
agnes water is lovely, a smaal town place with a few backpackers but not too much. they use microwaves as mailboxes lol what we found very amusing. the town is made of a few houses, lots of resorts,hotels and hostels and a couple of shops. why stop here? for the scooteroo tour offcourse! oh and for the scenic views of the wetlands and sandbanks offcourse. these are realy wonderfull.
scooteroo is a chopper bike tour that goes through agnes water and 1770, taking the roads through the national parks. on the way you see a lot of pretty face wallabies and roos, and we stopped at the same place for dinner where we had a lovely breakfast that morning, just the 2 of us.
the tour starts with putting fake tattoos on your neck, putting on a leather jacket (naomi had to have the pink one offcourse) put on the helmets and practise with the bikes. they are kind of mini bikes with (thank god) automatic gear shift so you just have to throttle and use the foot brake. we rode max at 80 km/h, with gass left but we did not exceede speeding limits offcourse. afterwards, we drove back to the farm and got dropped off at the hostel. AWESOME!!!

• 10 November 2012 - 10:13

Alle Spiekermannen En Spiekervrouw Uit Emmeloord:

Hello hillgirls,

Mooie reisverhalen en leuk verwoord. Zo zie je maar dat een magnetron toch multifunctioneel is.
    Jullie doen en beleven veel maar waar blijven de foto's, foto's, foto's.......??

• 10 November 2012 - 10:21

Annie :

Wat leuk deze trip en weer heel wat beestjes geknuffeld maar wel een hele tour om daar te komen hier is alles oké heel veel liefts van ons xxx

• 10 November 2012 - 11:24

Patricia En De Rest:

Jeetje..... wat een rit maar zo te lezen wel de moeite waard. Een magnetron als brievenbus. Ja, je moet er maar op komen. Vorm van reclyclen. En dat chopper bike rijden. Lijkt me helemaal te gek. Maar waarom moest jij Naomie nou weer die roze !!!!!! Zelfs in Austrailie !!!! hahahaha. De "nep" tattoo's lijken me ook helemaal te gek. Waar blijven die foto's. Jullie schrijven zulke leuke belevenissen maar we willen ze zien. Veel plezier nog meiden. xxx

• 12 November 2012 - 23:08

Jolanda Franken Lubbers:

hey hells angels,
    gaaf joh die motor,roze staat je goed naomi!
    (dat van die magnetron is zeker een grapje)wel een idee.
    op naar de volgende tour.x