border security and jetlags - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu border security and jetlags - Reisverslag uit Cairns, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

border security and jetlags

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

01 November 2012 | Australië, Cairns

de grote dag van vertrek is dan eindelijk aangebroken. gelukkig hebben we een lift naar het treinstation, zonder die hulp was het toch ff flink sjouwen geweest om daar te komen met 1 zware koffer, 1 reistas en 2 overvolle handbagage items (jaja we blijven vrouwen dus alles moet mee lol)
eenmaal aangekomen op schiphol begint de border security iets eerder dan we hadden verwacht. blijkt namelijk dat, hoe kan het ook anders, er problemen zijn met de achternaam van naomi die niet overeen komt op het ticket zoals dit op het visum staat. een half uur later staan we dan dus ook bij de ticketbalie van de klm, waar een mevrouw de naam op het ticket aanpast tot deze wel matcht. wat het probleem nou was? op de een stond spiekerman VAN weezelenburg en bij de ander alleen een v....big deal zou je denken maar anders waren we waarschijnlijk gestopt bij de grens van cairns. gelukkig kan deze vrouw ons direct inchecken dus we kunnen dan toch mee. ze maakt zelfs een nieuwe ticket printout om te kunnen inchecken in tokyo, aangezien dit een andere maatschappij is.
nog een beetje suf van al het gedoe stappen we dan eindelijk in ons eerste vliegtuig, een cityhopper naar parijs. de vlucht schiet lekker op, al hebben we aan het eind wel het idee meer ge-taxied te hebben dan gevlogen haha. we waren blij dat we al een boardingpass in de hand hadden voor de vlucht naar tokyo, dat betekent alleen maar verplaatsen van gate naar gate met je rugtas. ze hadden alleen niet gezegd dat je dat uur in parijs bijna al kwijt bent voor het wandelen tussen die gates, pfft wat een eind uit elkaar zeg.
het begin van de vlucht was verrassend goed, zelfs lekker te eten gehad!! aangezien het een nachtvlucht is gingen na een warme maaltijd (waarvan ik vond dat rianne's voer leek op babyprut met gehaktballen hihi) en een bekertje drinken de lampen uit. dit blijft gedurende de vlucht helaas wel zo! we hadden bedacht om tijdens deze vlucht zo min mogelijk te slapen. dat is erg lastig als iedereen om je heen slaapt en je zelf ook moe bent. toch hebben we maar 4 uurtjes geslapen aan het begin van de vlucht, best netjes al zeggen we het zelf.
in tokyo hadden we hetzelfde issue opnieuw, weer een ander ticket aan laten maken en weer net voor de incheck tijd bij de gate beland. maakt het wel wat spannend voor de immigratiedienst in Australië! daar aangekomen waren onze koffers er al snel en hebben we netjes onze snoepjes en medicijnen aangegeven. we werden aan de kant gezet met nog wat andere mensen...daar gaan we dan dachten we....maar het was alleen maar om besnuffeld te worden door de drugshond! eindelijk in het land van bestemming begint hier het avontuur!

finally the big day of departure has come! thanks to a lift to the trainstation we didnt need to drag 1 heavy suitecase, 1 big travelbag and 2 cabinluggages all the way to the station.
border security started a bit earlier than we expected it to. on arrival at schiphol we had problems with naomi's last name. this was written differently on the ticket than on the visum (the difference beeing van written out totally and v on the other) we needed to go to the ticket desk and get another printout with the right name matching the one on the visum. the woman behind the desk was friendly enough to get us checked in also and send us on our way with boardingpasses of connecting seats.
we got on the city hopper to paris. de flight was very quick, by the end of the flight we were saying we taxied a lot more then we flew lol. happily we already had boardingpasses to the next flight so we could walk straight on to the other gate. what they didnt say was that in paris getting from one gate to the other almost requires all of your stop over time covering the distance!
at the beginning of the flight things were looking pretty good, we actually enjoyed the airplane food. being a night flight, after a hot meal (to riannes food i said it looked like babyfood and meatballs lol) and a drink the lights went off. sadly this continued for almost the entire flight. we were planning to sleep as little as possible on this flight, which is quite impossible if the lights are down and all are sleeping around you. we managed to only sleep 4 hours at the start of the flight, in our book thats pretty good!
in tokyo the ticket issue came up again, and again we were at the gate just before check in time. this makes things a bit exciting for australia's customs and immigrations! our bagage was one of the first to come off the belt, and we reported our medicins and candy as required. we were placed in a line at the side.....here we go we thought....but it was only to be sniffed by a drug dog! finally at our destination, the adventure starts now!

• 01 November 2012 - 19:01

Patricia:

Jeetje... wat zijn jullie toch bofkonten. Altijd treffen jullie zoiets. Ik zou bijna jaloers worden. hahahaha. Gelukkig is alles goed gekomen en kan de trip beginnen. Veel plezier