onze laatste dagen java - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu onze laatste dagen java - Reisverslag uit Surabaya, Indonesië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

onze laatste dagen java

Door: naomi/rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

01 Juni 2010 | Indonesië, Surabaya

na onze strandavonturen hebben we een dag lang gereisd om in oost java te komen. ons eerste nachtje in dit gebied was vlakbij de tempel van borobudur. we kwamen laat aan op de dag van het boedisme, en konden nog meegenieten van de duizenden lampioenen die vanaf de tempel de lucht in gelaten werden. een mooie show zo voor het slapen. de volgende ochtend al om 6 uur naar de tempel. wat een bouwwerk zeg! erg mooi. we dachten dat we hier zo weer weg zouden zijn, maar daar dachten de locals heel anders over!! we zijn bijna beroemdheden hier en moesten als " witjes" met iedereen op de foto (en dat waren er wat hoor) hele schoolklassen werden wild haha.
zoiezo zijn we nog nooit zoveel nageroepen en versierd als in deze laatste 1,5 week. hoe lichter hoe beter hier en we vielen erg in de smaak.
even een tussenstop bij de zilversmid. erg veel mooie dingen, en allemaal handgemaakt. hele tempels en bootjes gemaakt van draadjes zilver, maar het mocht ook wat kosten.
verder op weg naar prambanan, de hindoetempel. helaas was er een hoop verwoest door de aardbeving maar nog steeds erg indrukwekkend.
in yogjakarta zijn we gaan lunchen en hebben we een chauffeurwissel gehad. nu hadden we i.p.v. sandy de versierder iemand die lijkt op adje van paul de leeuw. sprak geen woord engels en zat als een bezetene naar de weg te staren. erg gezellig dus haha. ach ja het is maar vervoer.
die avond zijn we naar semarang gereden, en hebben we de familie hartadi ontmoet. opa hartadi is de weduwnaar van de nicht van mijn opa. de man is hoogbejaard en loopt, zoals hij het zelf noemt, als een monster doordat hij " van de trap is geflikkerd". dit kon hij allemaal nog vertellen in zeer goed nederlands! ik heb de rest niet gesproken, maar wel ontmoet. voor oom arthur nog een foto van donny, mission acomplished! toen we naar de wc moesten liepen ze al te lachen, het was namelijk een betegelde ruimte met een gootje. wij zoeken naar een gat of een wc ofzo. na een 10 min hinniken hebben we naast elkaar in het gootje moeten plassen. en opa maar zeggen tja primitief he...
we hebben daar gegeten en zijn toen weer op weg gegaan naar yogja.
de volgende dag lang gereden naar batu. hier hebben we overnacht in een villa met een bad (luxe!!!) en met zn 3en in 1 bed moeten liggen.
in de ochtend doorgereden naar bromo, waar we vanochtend in de vrieskou de zonsopgang gezien hebben. patrick en naomi waren ijslolly's. en hadden er geen zin meer in. de berg op gereden te paard (ja ook patrick, staat op foto haha) en nu net aangekomen in surabaya, waar mijn oma is opgegroeid.
morgen hebben we de vlucht naar bali.

liefs van ons

• 01 Juni 2010 - 07:10

Patricia:

Jeetje, wat een avontuur weer. De manier waarop jullie dit vertellen is net of we het zelf ook een beetje beleven. Wat goed dat je nog familie hebt gezien/gesproken. Veel plezier verder.
    gr. uit M'broek

• 01 Juni 2010 - 08:09

W+D+L+D:

Lieve meiden,

wat lijkt me dat een prachtig gezicht al die lampionnen in de lucht.
    Jullie geluk dat jullie er nog net optijd waren!

Wat onwijs leuk dat er nog verre familie te vinden was en wat goed dat dat opaatje ook zo goed nederlands sprak.

Dat jullie als slanke witjes zo'n bezienswaardigheid zijn verbaasd me niet..zullen ze vast niet zo vaak zien!

Heerlijk dat jullie na alle douchekop avonturen nu een plekkie met bad hebben gevonden..en met z'n drieen in bed is natuurlijk lekker knusjes!

Hopelijk vermaken jullie je op Bali net zo goed als de afgelopen week..

We wachten op jullie nieuwe avonturen!

Dikke kus van ons..

• 01 Juni 2010 - 08:15

Levi En Dean:

Liefe tanties,

jullie sijn wel lang op fakansie hoor!

Mama vertelde dat jullie steets in een ander hotel gaan slapen maar dat jullie nu een bad hebben.
    Wij gaan ook lekker in bad hoor en ook saamen.

Alleen moogen wij niet saamen in bed slaapen, flauw he!

Feel plesier nog daar en maak maar feel fotoos sodat we die gauw kunnen komen kijken bij jullie!

Tot de folgende keer..

Kusje van Levi en Dean

• 01 Juni 2010 - 12:24

Tanta Wilma:

adoe zeg wat een leven he jullie hadden een plastuitje mee moeten nemen, had ik ook maar kon er niet mee overweg, het is toch zooo leuk zooo primitief he en de familie jouw opa wat leuk ben erg benieuwd naar de foto's en sekarang omong bahasa indonesia? makan apa di sana kepala ajam? Nu kunnen jullie weer langzaamaan weer wennen aan wat luxe. De katten maken het goed ga er zo weer heen.
    selamat jalan nog en veel plezier en veel ketawa he. cium

• 01 Juni 2010 - 12:28

Annie :

wat een avontuur weer daar lekker dat plassen in een gootje pa kan bij jullie de wc wel weg halen toch jullie komen toch nog wel terug met dat versier naomi fijn dat je toch nog wat familie hebt ontmoet hier alles oke veel liefs van ons en 2 likken van bam en malee

• 01 Juni 2010 - 16:46

Maureen:

Als ik jullie verslag lees denk ik steeds; oh ja dat hebben wij ook gezien ben daarom ook zeer benieuwd naar jullie foto's. Mooi he die zonsopgang! En zoals gezegd was een trui geen overbodige luxe. Geniet van het prachtige Bali en Rianne pas op met de offers, haha.

• 03 Juni 2010 - 15:13

Ma/pa Spiekerman:

lieve schatten super dat jullie dat allemaal meemaken ,wat lekker dat jullie nu eens luxe hebben.geweldig wat jullie allemaal meemaken,geniet ervan.
    wij genieten van jullie verslagen en kijken uit naar de volgende.have fun, whe love you.
    tot gauw.