van hillgirls naar beachgirls - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu van hillgirls naar beachgirls - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

van hillgirls naar beachgirls

Door: naomi/rianne

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

27 Mei 2010 | Indonesië, Pangandaran

na onze avonturen in bandung zijn we watervallen gaan spotten (en natuurlijk 80 sawa's.....pfft) onze privegids hebben we ingeruild voor een andere, de vorige had wat familie issues.
eerst zijn we naar een actieve vulkaan gegaan om daar bovenop rond te kijken. na een uur !!!!! klimmen en uitglijden (vooral rianne) kwamen we aan bij het actieve gedeelte. een zwavellucht dat daar ging! we gingen zowat van ons stokje. toen we daar wat fotoos gemaakt hadden vroegen de 2 locale gidsen of we nog het meertje wilden zien. patrick en naomi vonden het wel een goed plan. dat hebben we geweten! naomi stond met haar schoen in het warme vulkaanwater (hele sneaker nat) en rianne en patrick gleden ook wel weer weg. rianne's sneakers waren direkt kapot, zo rostachtig was het. het leek meer op beklimmen. en dat verdraaide meer was nog eens niets bijzonders ook hahaha. 2 uur voor niets.
eenmaal aangekomen in het nieuwe hotel was daar de schok voor rianne, een grote bak met water (een soort verzonken bad met een randje) en een schepje om te douchen. en natuurlijk een gat in de grond voor het plassen. deze badkamer had ook al 2 bewoners waar ze niet goed van werd, 2 dikke kakkerlakken! tot overmaat van ramp dacht ze dat het randje droog was en ging hier finaal met haar sneaker in het water staan.
snachts was het erg luid, naomi heeft tot 1 uur gewacht en heeft toen mopperend de oordopjes tevoorschijn gehaald. bedankt maureen voor de tip haha. erg nuttig.
verder nog een traditioneel dorpje bezocht, waar ze nog op oude wijze leven. geen stroom en poepen bij de visjes! de wc is een bamboe plateau wat 2 stokjes mist, waar je dan doorheen kan poepen/plassen. no way dat naomi daarheen gaat haha. het dorpje ligt 325 treden naar beneden in een dal, heet joh die trap weer op.
ook nog een batik en een goela jawa bedrijfje bezocht. wel leuk om te zien hoe dat gemaakt wordt.
vandaag met een bootje de jungle in geweest. supermooi! tussen de kliffen in gevaren in de green canyon, wat nu bruin was want het heeft vanacht geregend haha. maar toch erg mooi.
verder nog langs de puppet master geweest (wayang poppen maker/speler) en, heel erg leuk, de zeeschildpaddenopvang bezocht. we hebben alle 3 een schildpad vast mogen houden (voelt raar) en fotoos gemaakt.
ook hebben we in de zee gezwommen, waar patrick zn broek bijna verloor, rianne zowat verzoop en naomi achter haar slipper aan kon zwemmen door de hoge golven en de sterke stroming.
vanacht de4 2e nacht in een mooi hotel met wc, douche en piety de cicak.

tot blogs!

• 27 Mei 2010 - 13:45

D+W+L+D:

Lieve meiden,
    wat een verhaal weer...klimmen als een stel berggeiten en halsbrekende toeren uithalen en dat voor?!
    Nou ja, je kan in ieder geval zeggen dat je er geweest bent.
    Jammer dat Mister Guide besloot andere dingen te gaan doen maar ook wel fijn dat jullie er nu 2 hebben.
    Wel lief van je zus, dat je solidair bent met Rianne die niet kan slapen van de beesten...erg aardig dat je dan ook maar doet alsof je niet kunt slapen van de herrie!
    Het poep en plas avontuur doet me een beetje denken aan een vakantie in Frankrijk...zal verder de details besparen maar het heeft te maken met een gat in de grond en een spuitmondje...

Die schildpadden lijken me dan wel gaaf..al moet ik gelijk denken aan Nemo..yeah dude!
    Ben benieuwd naar de foto's.

Veel plezier nog daar en voorzichtig!

xxx

• 27 Mei 2010 - 13:47

Levi En Dean:

Liefe tanties,

egt gaaf die sgiltpat...die willen we ook wel hebbuh hoor!
    En dat poepuh is helemaal niet raar hoor..Levi poept ook minstens 12 keer per dag en Dean ook iedere luijer vol en ut maakt ons ook niet uit waar we sijn, we kunnen ut oferal!

Tot snel!
    Dikke kus van Levi en Dean

• 27 Mei 2010 - 16:37

Lonnie:

Hi Allemaal

Wel heel terug komen he want als ik dat zo lees dan het het nog al gevaarlijk daar ;P. Geniet maar volop van jullie vakantie

xxx

• 27 Mei 2010 - 17:34

Annie:

weer heel wat wat mee gemaakt wel lachen kijk maar goed uit in de zee dus jullie hebben weer nieuwe schoenen moeten kopen voor rianne ja dat poepen en plassen dat moet je maar op de koop toe nemen wel al veel gedaan en gezien fijn dat jullie het zo leuk hebben liefs van ons pa ma

• 27 Mei 2010 - 17:43

Maureen:

Wat een contrast met de luxe die we in nederland hebben he!
    Jullie zoeken wel het avontuur op; Helaas voor de sneakers maar volgens mij kun je heel goed "neppers" voor weinig rupia's kopen. We kijken alweer uit naar nieuwe verhalen!
    Groet Maureen Johnny Mike Heloïse

• 27 Mei 2010 - 21:18

Tante Wilma:

oh wat een avontuur lekker he zo mandi back to the basic, maar toch went het wel hoor ik weet er alles van, wanneer gaan jullie naar de fam? De katten maken het goed komen elke keer knuffelen, ik ga er om de dag heen anders is het zooo kassiang.
    veel plezier nog en cium

• 30 Mei 2010 - 17:03

Patricia:

Hee meiden, sorry voor de late reactie. Wat hebben jullie al veel meegemaakt zeg. Zo te lezen vermaken jullie je prima daar. Het is weer eens wat anders dan gewoon lekker lui liggen en niets doen.
    Ik ben heel benieuwd naar al jullie foto's.
    Geniet ervan maar doe voorzichtig.
    Groetjes uit een nat Nederland van Ron, Patricia, Kelly, Ziad en Aäron.