de eerste dagen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu de eerste dagen - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

de eerste dagen

Door: naomi

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

24 Mei 2010 | Indonesië, Bandung

nou daar zitten we dan, op onze derde dag in indonesie. de eerste 2 dagen hebben we in jakarta doorgebracht. rond half 7 waren we geland op het vliegveld. eerst hebben we een visum gekocht, dat was al even wennen. je betaalt aan 1 loketje, waarna je 2 passen opzij zet om je visum op te halen met het visumrecept wat je gekregen hebt. hier wordt er een printje in je paspoort geplakt, hiermee ga je door de douane.
nadat dit alles gelukt was zijn we op zoek gegaan naar de koffers en een taxi. hier vind je zelf geen taxi, de taxi vind jou haha.

vervolgens naar het meest touristische straatje in jakarta gegaan om een hostel te regelen. zon hostel is wel even wennen met de bruin uitgeslagen muren en verroestte douchekop (met natuurlijk koud water). maar ja wat wil je voor 4 euro pp! we sliepen al vrij snel, maar door de jetlag waren we voor de moskee ook alweer wakker haha. voor degene die niet weet hoe vroeg dit is: half 5 sochtends!
jakarta is erg druk en fris is het niet echt te noemen. al met al hebben we er samen wel wat leuks van gemaakt. vooral ook lekker pancakes gegeten in de mooie plaza winkelcentrums!!!

indonesie is inderdaad 1 grote tegenstelling, aan uw linkerhand grote villa's en aan uw rechter krotten. ook al ben je gewarschuwd, je kijkt toch raar op als er 3 kindjes komen schooien om je laatste restje eten.
over eten gesproken, patrick en ik (naomi) zijn er al mooi ingetuind. hij met een kippenkop die hij op zat te eten en ik met een kippenhart. rianne denkt wel 2x na voor ze wat bestelt haha.

vandaag met de trein naar bandung gegaan. Na 3 uur gezeten te hebben, zijn we gearriveerd in bandung. Er kwamen gelukkig mensen helpen om onze koffers te halen (in jakarta hebben ze ons geholpen met de koffers in de trein te zetten en hadden deze in het bagagerek gezet) en wij konden daar natuurlijk niet meer bij. Na wat chaotische taferelen op het station, mensen die koffers tillen en taxichauffeurs die naar je toe komen. Waren we er uit wij in de taksi naar een hotel. De eerste hebben we afgekeurd zo vies bah. De tweede echt mooi met tv en een warm water douche luxe dus en dat voor 10 pp. En onze taxichauffeur is nu onze prive chauffeur. Vandaag naar de dutch caves geweest waar de nederlanders zaten in de oorlog. hier is patrick aangevallen door een aap! deze gooide bijna een tak op zijn hoofd lol!
Daarna naar de muziekschool in bandung voor een voorstelling. erg lief al die kinderen met hun verfijnde danspasjes en de mooie traditionele muziek. ook rianne heeft gedanst!!!!!

NU zijn we 5 dagen onder de pannen met onze jejen (prive chauffeur). morgen naar garut en lekker naar het strand. en natuurlijk wat tempels.

tot blogs dan maar weer

liefs ons

• 24 Mei 2010 - 13:05

Annie:

jullie hebben al heel wat mee gemaakt zo te horen fijn douchen met koud water dat is wel even wennen nou pat kijk maar uit voor die apen wat vies dat eten bah nou hier gaat alles okee met bammie ook nou tot het volgende bericht geniet ervan liefs van ons

• 24 Mei 2010 - 13:12

Annie :

fijn dat jullie het zo leuk hebben het is wel aan passen daar maar dat moet je er maar bij nemen een koude douch en wat ander eten die aap met pat dat is wel lachen hier is alles okee met bam ook liefs van ons

• 24 Mei 2010 - 13:14

Tante Wilma:

nou daar begint het dan he, het zal ook weer niet, maar rianne jij zal ook nog wel wat meemaken geloof mij maar. veel plezier

• 24 Mei 2010 - 14:38

W+D+L+D:

Lieve meiden..

wat fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen.
    En inderdaad zoals jullie ook al gesmst hadden niks voor mij die viezigheid!
    Voor 4 euro pp mag je ook niet veel verwachten maar koud water uit een verroeste douchekop is echt wel het andere uiterste.
    Fijn dat er dan voor 10 euro wel goeie hotels zijn..
    Een warme douche met schoon water is altijd fijn!

Hier in Holland ook lekker weer hoor de afgelopen 2 dagen...wij hebben de bbq al aan gehad.
    Alleen hier geen hart en hoofd op het menu..kan niet echt zeggen dat ik dat jammer vind!
    Natuurlijk we jaloers op jullie plannen om lekker in de zee te gaan zwemmen en de tempels te gaan bezoeken.

Ben nu al benieuwd naar de foto's...daarover gesproken...er zijn neem ik aan ook foto's van Rianne die aan het dansen is he..

Voorzichtig voor de apen en alle andere gekke woeste wezens en een dikke kus van ons hier!

Benieuwd naar jullie volgende avontuur!

Lof joe!
    xxx uit IJsselstein

• 24 Mei 2010 - 14:42

Levi En Dean:

Liefe tanties,

mama vertelduh ons dat jullie nu heeeeeel fer op fakansie zijn.
    Niet in Tuneesieje maar in Indoneesieje.
    Kunnen jullie ook een aapie foor ons meenemen in de koffer want dat finden wij soo leuk.
    Niet tegen mama seggen dan he want van mama mogen we nieteens een hont!

Tot de folgunde keer!
    Kus van Levi en Dean

• 24 Mei 2010 - 15:07

Maureen:

He vakantiegangers, ja wat een tegenstelling he in jakarta; toch goed om ook dat deel te zien! Blijf uitkijken met het eten he; (wellicht handig om alvast iets te halen bij een apotheek, je weet maar nooit, tegen buikloop). Bandung is mooi; weet niet of jullie ook naar de plantentuin in bogor gaan maar zeker een aanrader. Geniet! liefs Johnny Maureen Mike Heloise

• 24 Mei 2010 - 18:42

Hermie:

Rianne als je weer thuis bent hebben wij wel weer tompoezen bij de koffie zodat je weer een beetje aankomt. En zorg dat je mooie foto`s maakt. tempo doeloe en kassiean
    Geniet maar lekker en de groeten aan pindarotsje

• 24 Mei 2010 - 19:00

Ciska:

Hee reislustige nichtjes,
    In een paar dagen tijd al veel meegemaakt jullie. Geniet er maar volop van! We blijven jullie volgen.
    Veel liefs van Ciska, Soedesh, Noura en Sara

• 26 Mei 2010 - 08:28

Maloesjka:

Oh klinkt allemaal geweldig spannend en avontuurlijk en zie het helemaal voor me! Geniet er maar van!!!!!
    Groetjes

• 26 Mei 2010 - 14:07

Willemien:

fijn dat jullie heel aangekomen zijn. Veel plezier verder, wij doen het werk wel. Blijf opletten met die apen, ze stelen ook spullen!

• 27 Mei 2010 - 09:58

Remco Jeanne En Kids:

hallo tantes en patrick natuurlijk!
    jullie avontuur is al goed begonnen zo te horen, als Rianne terug is kan ze zo meedoen met so you can dance!
    iedere keer als Jill een vliegtuig ziet roept ze Naomi en Anne en PAtrik.
    heel veel fun en tot horens liefs van ons

• 30 Mei 2010 - 06:17

Conny En Ron:

Hoi, vanmorgen maar eens jullie Blog gelezen, erg grappig! Fijn dat jullie het goed naar de zin hebben en Rianne, we hebben hier ook een klimhal hoor! Veel plezier en wij blijven jullie volgen. M.v.g Conny en Ron