capetown up and down - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu capetown up and down - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

capetown up and down

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

11 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar zijn we dan, alweer op de laatste stop van deze rit. Voelt een beetje dubbel,want het is echt super maar we zijn ook wel weer toe aan thuis. Eerst nog maar eens genieten van al wat kaapstad te bieden heeft.

Je merkt direct dat je weer in de grote stad bent, het verkeer is enorm druk en er lopen overal mensen. We zijn dus blij dat we de auto morgen mogen ruilen voor de taxi! We nemen eerst nog even de schiereiland route met onze polo. De route brengt je langs surfstrandjes, mooie baaien en 1 van de mooiste kustroutes om te rijden. Ook hier moeten we weer opletten op de bobbejanen, die vinden een hoop lekkers langs deze touristische weg. tot voor kort was deze route nog een stuk spannender, met vallende rotsen die je in de weg konden zitten. Dit hebben ze opgelost (op zijn afrikaans, met netten) dus nu is het een tolweg. We stoppen bij een oude werf in houtbay, waar veel nederlanders hun woonplaats hebben gevonden. Er lag een enorme pelsrob op de pier, die je voor wat geld mocht voeren. Rauwe vis voeren aan een enorm bakbeest met flinke tanden,hmmmno thank you!
Wel een heel leuk haventje om te stoppen, met allerlei lokale gezinnen die hier in de zee komen spelen.

Next stop: boulders beach met de pinguin kolonie. Super lief die kleine stuntelige dingen. Er zitten er heel veel, in de struiken, op het strand en in de zee. je bent omsingeld door kleine zwart-witte beestjes.

Na een korte lunch is de volgende stop het natuurpark rondom kaap de goede hoop en cape point. We zien de vuurtoren van cape point, wagen ons uit de auto bij kaap de goede hoop (ondanks de ijswind en de zee-sprays) en spotten nog wat struisvogels. Gezien het weer erg is omgeslagen rijden we vanuit hier terug naar ons hotel. Misty kliffs zien we zo ook wel nu!

Na het inleveren van de auto besluiten we te lopen naar long street, het stapgedeelte van de stad en vanuit daar naar de V&A waterfront.
Long street is druk en vol met schooiers en mensen met haast. Niet echt ons ding. We blijven niet erg lang hangen en onderweg naar de waterfront leren we de stad een beetje kennen. We komen langs een hondenpension, vragen ons meerdere keren af hoe gezond het is om op bepaalde plekken over te steken (maar goed,de locals leven ook nog...) en zien de gebouwen veranderen van gemiddeld netjes tot high end. De waterfront is ongekend groot en we zijn er zeker niet de enige toeristen. Het is het startpunt van de boottrip naar Robbeneiland, er zijn op verschillende plekken ook robben die een dutje doen op speciaal aangelegde plekjes en winkels en restaurants te over.

Om 11 uur zou de boot naar Robbeneiland gaan voor ons, maar helaas is het weer in kaapstad onvoorspelbaar en gaat de ferry niet door de hoge golven. de rest van de dag ook niet, gezien de voorspellingen. plan b, dan gaan we maar door met verkennen! we stappen op de hop on, hop off bus. We stoppen bij de kerk, bekijken het museum van district 6, lopen een stukje in kasteel de goede hoop en zien onderweg nog meer van het mooie kaapstad. Gaandeweg leren we de mensen ook kennen. De capetownians zijn aardig en open over hun stad en situatie. Je kan met iedereen een praatje maken, de taxichauffeurs zijn vooral erg blij om het eens nietover het weer te hebben!

Op onze laatste dag is het gelukkig windstil en kunnen we eindelijk de tafelberg op en naar robbeneiland. Beide indrukwekkend op hun eigen manier. We genieten van onze laatste volle dag in de zon en gaan ons langzaam opmaken voor de lange weg naar huis. Wat was het weer mooi en wat zijn we onverwacht van dit land gaan houden. Zuid afrika, we gaan je dan wel verlaten maar we nemen je ook voor altijd weer mee.

• 11 Oktober 2017 - 09:57

Annie:

Fijn dat jullie zo genoten hebben nu jullie laaste dagje alweer geniet nog maar even morgen zijn jullie weer in nederland een hele fijne terug reis tot morgenmiddag liefs van ons

• 11 Oktober 2017 - 19:27

Maureen:

Tja het zit er weer op... heerlijk naar huis, naar jullie eigen stek. Met naast de koffers ook een bagage aan ervaring en herinneringen aan deze mooie reis.

Tot gauw

• 13 Oktober 2017 - 20:55

Simon En Joke:

Echt jammer dat jullie veel slecht weer hebben gehad.
    echt iets voor jou Naomi om die pelsrob te voeren..lol.
    Maar nu weer op weg naar huis, lekker in jullie eigen bed.
    liefs van ons.xxxx