struis-gespuis, meerkatjes en hermanus plezier - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu struis-gespuis, meerkatjes en hermanus plezier - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

struis-gespuis, meerkatjes en hermanus plezier

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

06 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Hermanus

Het was weer een mooie rit naar oudtshoorn, je rijdt dan iets meer van de kust af en terug het berglandschap in. Zo kwamen we ook een heel bijzonder bordje tegen, waarop stond dat je de " bobbejanen" nie mag voer nie. Geen idee wat je dan niet mag voeren, want meestal staat er wel een engelstalig bordje onder met een duidelijker verhaal. Allerlei ideeen en wat km verder kwamen we er toch achter, " bob en janne" zijn bavianen! Blijft een leuk taaltje, aldan niet een tikje fout. Een verkeersdrempel is bijvoorbeeld een spoedhobbel en een stoplicht een robot.

Voor je oudtshoorn in bent zie je al de reden waarom je hier speciaal voor om rijdt, waar je ook kijkt zie je struisvogels! We konden het dus ook niet laten om een tour te doen op een farm. je gaat met een trator en een aanhanger/ toeristenkarretje door de weides met vogels heen en ziet zo alle soorten en maten voorbij komen. Het is eigenlijk een grote ekster, ze pikken naar alles wat glimt en hebben zelfs de was van de boer al eens opgegeten! Wel zijn ze heel mooi en zijn de veren ook heerlijk zacht.

Na de korte nacht weer om 5 uur eruit, dit keer voor de stokstaartjes toer. Deze meerkatten hebben de neiging om als t zonnetje op komt heerlijk te rekken en te zonnebaden. Daar zaten we dan op de koude vlakte. de gids zei: als het regent dan komen ze niet. Wat denk je? Regen en ijswind! Er staken er wat de kop op, 1 was zo dapper om alvast de omgeving te scannen en daarna gingen ze allemaal terug het mandje in. Blijft wild he...

De volgende ochtend vol goede moed op weg naar montagu, onze tussenstop voor hermanus. Onderweg zijn we gestopt bij ronnies sex shop voor een heerlijke......sandwich! Ronnie heeft ooit dit wegrestaurantje opgekocht, en vroeg zijn vrienden om de belettering te schilderen. De rotzakken hebben dat ook gedaan maar hebben er stiekum sexshop op gezet. Ronnie zelf wilde het weghalen maar de nieuwsgierige touristen bleven maar aankomen dus hij heeft het zo gelaten.

In montagu is het meest spannende wat we hebben gedaan een wandelingetje en een pizza eten, dus ik skip snel vooruit naar hermanus. Daar is namelijk wel voldoende actie te vinden, in een leuk en gezellig druk stadje aan zee. we zijn eerst naar de kust gereden om vanaf de kant walvissen te zien zwemmen. 1 was zo speels dat het steeds uit het water sprong! Dat moesten we van dichtbij bekijken, dus we zijn de boot op gegaan en hebben daar nog meer walvissen gezien. 1 was zo trots op zijn mooie staart dat we die aan alle kanten mochten bekijken. Ook een kalfje kwam voorbij. De heenweg was prima, de terugweg hebben we bijna de vissen gevoerd. Man, wat waren we beroerd!

Aangezien we de volgende dag een haaientrip hebben snel naar de apotheek voor reistabletten. We hebben daar heel veel aan gehad want bij de haaien waren bijna alle mensen aan het " chummen" ofwel aan het overgeven. helaas geen great whites, dus iedereen kan gerust ademen. Er zijn een stel rot-orka's bezig bij gansbaai, die drijven de haai naar de kust en vreten dan de lever eruit. De rest hoeven ze niet. De opgejaagde haai scheidt dan een soort stress feromoon uit waardoor alle haaien uit het gebied weg gaan. Gelukkig wel een paar bronze whaler haaien gezien, dat was zeker ook de moeite waard.

Nu gaan we nog even een nachtje slapen en morgen gaan we dan naar het wijngebied in stellenbosch. Onze trip zit er dan bijna op, volgende stop is alweer kaapstad. Snel nog genieten nu het nog kan dus!

• 06 Oktober 2017 - 20:47

Annie:

Wat hebben jullie veel gezien deaze laasye dagen,jullie hebben niet zo'n mopi weer begrijp ik jammer.Die sex shop is wel prachtig toch .Hoop dat jullie nog meer kunnen spotten heel veel liefs van ons

• 07 Oktober 2017 - 15:33

Simon En Joke:

wat jammer dat het "weer" niet mee werkte, was wel grappig geweest al die meerkatjes.
    Had de sandwich nog een aparte vorm??? lol.
    Geweldig dat jullie de walvissen van dichtbij hebben gezien, en ook nog een kalf.
    wat erg trouwens.... wist niet dat orka's dat deden.. echt zielig voor die haai, vind het ook
    echt jammer dat je de witte haai niet gezien hebt.
    Niet te dronken worden van al die wijn.
    liefs van Simon en Ma. xxxxxx

• 07 Oktober 2017 - 18:41

Maureen:

die stokstaartjes lijken dus op mensen, zeg eerlijk als het regent wil je toch ook niet naar buiten. Ik heb bewondering voor jullie ochtendtijden - wetende dat, vooral jij Naomi, s morgens niet echt in the mood bent bij het krieken van de dag. Maar voor deze vroege uurtjes krijgen jullie wel heel wat terug. Prachtige ritten door de natuur en alle dieren die je daarbij te zien krijgt.

Op naar Kaapstad!

• 08 Oktober 2017 - 12:52

Patrici:

Ook weer zo'n mooi avontuur. behalve die orca's dan, maar lijkt me gaaf om die te zien. Hoe was de wijn..... hik ....
    Geniet nog lekker van jullie avontuur.
    xxx