Laatste kans op de big 5 en de panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu Laatste kans op de big 5 en de panorama route - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

Laatste kans op de big 5 en de panorama route

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

24 September 2017 | Zuid-Afrika, Hazyview

bedankt weer voor de leuke reacties, super dat jullie weer meereizen.

De middag op kambaku hebben we heerlijk bij het zwembad liggen loungen en ja, ook wat bijgeslapen van de vroege start. Volledig opgeladen zijn we dan weer om 4 uur op weg voor onze middag/ avond safari. We hadden er niet veel van verwacht, maar het was wederom echt super! Hoeveel geluk kan je hebben op 1 trip! Nog geen jachtluipaard, maar wel een enorme troep van wel 20 wilde honden waar er nog maar 6000 van bestaan in de wereld! Het lijkt een beetje op een gevlekte versie van een herder, ook van dat formaat, maar dan met satelietschotels als oren :)

We hebben ook onze eerste nijlpaarden gezien, die wat mopperden en de tanden lieten zien omdat ze uit het water wilden maar daar stonden wij flink in de weg. Het verbaast trouwens echt hoe gewend de dieren zijn aan de auto’s, maar sta niet op in de truck of hang iets naar buiten want zodra je dat zou doen verander je de vorm van het silhouet en kan je agressie opwekken.

Onze eerste nacht in kamp kambaku was geweldig en we hebben erg goed geslapen. Bijna jammer dat we geen dieren in het kamp hadden, ten minste zo dachten we er toen nog over! Nacht 2 was namelijk een heel ander verhaal. Rond 12 uur werden alle dieren ineens stil buiten, geen vogels of krekels meer te horen. toen hoorden we het geluid van een emmer die omver gelopen werd, nog niet zo spannend. Als je dan om 2 uur een bloedstollende roep van een hyena naast je raam hoort ben je echt wel even wakker! Nog even aan gedacht om uit het raam te kijken maar het leek ons ook niet echt prettig als hij dan terug zou kijken haha. Die middag werd nog verteld dat de hyena dan iets heeft gevonden om op te jagen en dat hij zijn maatjes aan het roepen is….brr

In de ochtend eerst gespiekt (issie echt weg, stel helden) en daarna naar de laatste rit. Er lagen een aantal mannetjes buffels direct naast het kamp, stevige jongens. Na een snelle hap is het dan echt tijd om weg te gaan, jammer maar helaas. Snel alles in de auto gegooid, afscheid genomen van het geweldige team van kambaku en op weg naar hazyview.

We slapen hier op een soort oude plantage, voelt wel anders dan het warme gevoel van de afgelopen dagen maar het is hier wel goed vertoeven. Na de rit is het op tijd eten en ons mandje in voor de grote rit morgen. Die rit is de panorama route vanuit sabie naar het mijnstadje pilgrims rest. De naam zegt het al, vele vergezichten vanaf de bergen en de bergpassen, met vele mooie stops. Hier konden we voor het eerst zelf ook wat meer rondlopen, ook best weer goed voor de lijn! We hebben hele mooie watervallen gezien, diepe kloven met veel groen en een enkele, door erosie losgeraakte Pinnacle rots en we hebben rondgewandeld bij bourkes lucky potholes. Het leuke was dat het vandaag Heritage day is in zuid afrika, dus iedereen is vrij en de locals doen dezelfde route blijkbaar ook graag met de familie. Heel gezellig om daar tussen te lopen. We hebben de calorieën weer goed aangevuld bij silver spoon pancakes, een druk restaurantje in het plaatsje graskop. Geweldige dag gehad, ook al was gods window gevuld met mist en konden we daar helaas niets van zien. Al met al een lange maar superleuke route waar weinig toeristen van weten. Vanavond nog wat uitrusten, beetje bloggen en dan morgen vroeg in de pootjes om naar swaziland te rijden.

• 24 September 2017 - 20:12

Annie:

Wat hebben jullie weer veel gezien mooi hoor op naar het volgende heel veel plezier ben gewoon jaloers liefs van ons.

• 25 September 2017 - 08:45

Maureen En Johnny:

Wat een avontuur meiden. Floortje Dessing gevoel krijg ik bij jullie verhalen. Gatver een hyena die jullie midden in de nacht de stuipen op het lijf jaagt ..... scarry.
    Ik wens julli een mooie trip naar de volgende stop en kijk weer uit naar het volgende deel van deze tocht.

Kus, Maureen en Johnny

• 25 September 2017 - 19:47

Wilma:

Het lijkt wel een eigen film van jungle town bij jullie.
    Ben benieuwd naar de foto's. Zo spectaculair.
    Hebben jullie ook safariekleren aan met camouflage?
    Op naar jullie volgend verhaal

• 25 September 2017 - 21:09

Simon En Joke:

Geweldig al die avonturen...net alsof we erbij zijn,
    echt leuk om uit gelachen te worden, zo midden in de nacht, door die hyena.
    we zijn razend benieuwd naar jullie volgende avontuur.

Lieve schatten... Van harte gefeliciteerd met jullie 8ste trouwjaar, heel veel
    kussen van ons.
    groetjes kus kus.

• 26 September 2017 - 17:13

Toos Van Mil:

Hoi Naomi, wat een super leuke reis. Ik zie alles weer helemaal voor me. Geniet ervan. Ik blijf jullie volgen. Groetjes toos

• 26 September 2017 - 17:13

Toos Van Mil: