Relaxdagen en addo-fun - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu Relaxdagen en addo-fun - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

Relaxdagen en addo-fun

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

30 September 2017 | Zuid-Afrika, Addo

Op een alweer regenachtige ochtend (hoeveel geluk kan je hebben, gisteren met de tours volle zon!) vertrekken we vroeg naar Durban, of liever gezegd een klein plaatsje bij Durban genaamd Umdloti. Super mooi plekje met een hotelkamer die uitzicht heeft op zee. Als we aankomen zien we in de verte wat dolfijnen en een walvis. Belooft dus een goed stukje van onze reis te worden. De volgende dag gaan we naar Durban om de trouwe brio weer terug te brengen. In Umdloti zijn ze niet zo te spreken over Durban, maar we moeten er vandaag toch heen en besluiten de gok te wagen. We lopen een paar straatjes richting het strand, en wat opvalt in Durban is dat de hoofdstraten op zich prima zijn, maar er zit soms een erg slecht zijstraatje of stukje tussen. Eenmaal bij het strand zien we voornamelijk een zee van mensen, iedereen die wel eens die strandwacht serie van Durban heeft gezien zal het begrijpen. Een massa aan mensen die in de golven aan het springen zijn.

Voor de kleintjes hebben ze een ander vermaak: een heus openbaar zwembadje waar ze veilig kunnen spelen. Heel schattig, van die kleine mannetjes in spiderman zwempakjes. Voor ons is hier niet veel te doen, dus na een rondkijkje weer met de taxi naar Umdloti. Wat we daar dan hebben gedaan? Eigenlijk niets! Beetje rondlopen, lekker uit eten in de lokale sportsbar en uitgerust van ons eerste deel van de reis.

Vanmorgen zaten we om 7 uur al in het vliegtuig richting port Elisabeth. Prachtige plaats met mooie oude gebouwen, waar we in onze nieuwe blitse polo sedan van konden genieten. We hadden namelijk al een date met een wildpark genaamd Addo Elephant park. Echt een grote aanrader, niet alleen is het heel goed te doen met je eigen auto, maar op de vele vlaktes zie je dieren die je eigenlijk niet zo snel op tv voorbij ziet komen. Wel eens gehoord van een “ red hartebeest” of een bosbok??? Wij niet in ieder geval! Veel minder impala’s (impy’s voor insiders) maar het barst van de bokken en zwijnen. En natuurlijk van onze grote grijze vrienden, de olifant! Het park staat er zelfs om bekend dus we kunnen gerust zeggen dat we ze gezien hebben dit keer :).

We hebben een uurtje of 5 daar rondgereden, met de schemer zijn we langzaam naar ons hotel gegaan net buiten de poort. Bij aankomst hoorden we dat we niet hadden aangegeven dat we mee wilden eten en we waren laat binnen, maar we konden wel aanschuiven bij het enige restaurantje hier. Het was een wat bijzonder verhaal van de eigenaresse van het hotel, want ze begon met zeggen dat we naast de benzinepomp moesten zijn. Dat was ook letterlijk zo, je moest zelfs via het terrein van de bp rijden. Het zag er niet uit als veel, dus schoorvoetend toch maar naar binnen om te kijken hoe dat er dan uit zag. Gezellig daar! Het was gewoon een huiskamer die als eetcafe werd gebruikt. Eten was ook prima, vlees werd gebraaid in de tuin, en de pizza was ook echt van de steen af.

Na deze wederom superdag gaan we maar eens genieten van ons hotel en morgen op weg naar Knysna.

• 30 September 2017 - 21:15

Annie:

Fijn dat jullie weer wat dieren gespot hebben en weer bijzonder genoten hebben daar en lekker gegeten hebben in dit aparte stadje wacht weer in spanning af op jullie volgende bericht veel liefs van hier

• 30 September 2017 - 22:40

Simon En Joke:

hoi... het regent hier ook pijpenstelen, je zou bijna een roeiboot kopen.
    wat heerlijk dat jullie nu eindelijk olifanten gezien hebben, en wat leuk dat jullie
    een walvis gezien hebben.
    grappig ..al die mensen die op en neer springen in de zee, zie het
    zo voor me.
    en was de pizza lekker???
    liefs simon en ma.xxxx

• 01 Oktober 2017 - 07:30

Maureen:

Hoe gaaf en bijzonder is het dat jullie vanuit de hotelkamer de dolfijnen en walvis hebben gespot! Zomaar gratis gekregen van moeder natuur. En die moeder natuur laat jullie meegenieten van wat het prachtige Afrika rijk is..... de vele dieren én de prachtige natuur. Hoe meer verslagen we lezen hoe nieuwsgieriger we worden naar de foto's.

Enjoy, Maureen en Johnny