last call - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu last call - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

last call

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

27 November 2014 | Thailand, Ko Chang

het weer treurt met ons mee vandaag op onze laatste echte vakantiedag. gisteravond begon het al met een fikse onweersklap en een tropische bui, vanmorgen was het ook regen. best apart, in de regen in het zwembad liggen!
maar we mogen zeker niet klagen, we hebben de poncho's niet nodig gehad.
van de week hebben we nog de andere meer bewoonde kant per motorscooter bekeken. we hebben een 500 m hike gedaan naar de waterval (gelukkig de moeite waard). dat klinkt niet als veel maar doe het maar in deze hitte en omhoog/ omlaag. onderweg zagen we een hele kluit met vissen, meervallen en een "gewonere"soort. het water was heerlijk koel na die 500 m, wetende dat je dat ook weer terug moet.
hoe zuidelijker je gaat op koh chang, hoe meer je in de backpack/ hippiesfeer terecht komt. zo zaten er meerdere rasta tentjes en hippie dorpjes aan het strand van lonely beach. de wegen zijn hier iets beter als de andere kant, al blijft het soms stijl en haarspeld-bocht werk. in 1 zo'n haarspeld zag naomi iets aan de spiegel hangen, dit bleek een aap te zijn die zijn tong tegen het glas bleef duwen. langzaam rondkijkend bleef het een hele troep te zijn, en gezien er niemand op de weg was hebben we hier heerlijk van zitten genieten. mooie plaatjes en een hoop gegiechel later om de acties van die maffe beestjes (er dacht er 1 onze scooter te besluipen van achter, tot rianne een beetje gas gaf en hij weer terug rende) reden we weer verder. we stopten bij een eetcafe wat op een klif lag, prachtig uitzicht over zee en de kustlijn! ook mooi als je naar beneden keek tussen de vloerplanken (hoog!) maar daar dachten we maar niet teveel aan. vanuit onze ooghoek zagen we de apen over de elektriciteitslijnen heen lopen, staartje om de kabel gekruld tegen het vallen. eerst maar even de helmen weggepakt bij de scooter voor ze er mee vandoor gaan.
terwijl we terugreden begon het ineens te regenen. het was die dag zo warm dat we er gewoon in zijn blijven lopen en later ook maar zo doorgereden zijn. de thai vonden ons nogal grappig, 2 van die gekke falang in de regen. als je ver genoeg doorrijdt kom je ineens aan het eind van de regenbui. heel vreemd, eerst krijg je enorme druppels op je lijf en vervolgens is het ineens weg! ach wel lekker fris terug gereden. ondertussen vermoeden we wel dat de regen iets met het zicht van rianne heeft gedaan, onderweg werd ze bijna boos op een man die volgens haar een aap aan een ketting vast had (was een puppy) liep ze bij thuiskomst tegen de ruit aan van de schuifpui ipv door de opening en was een otter op een filmpje ineens een fretje???
we hebben ook nog een snorkeltour gedaan. we hadden de keuze tussen een speedboot of een normale boot, dus de namen de speedboot maar. heeft naomi ook nog wat. de boot ging naar een eilandengroep midden in een marine park. aangezien rianne de enige was met een eigen snorkel, masker en camera dachten de chinese stelletjes die ook mee waren dat ze een "ploffessional divel"was hahaha. naomi heeft lekker op de boot gehangen (jaja met de voetjes in het water tussen de vis) terwijl rianne tussen de vissen zich kon uitleven. wat een hoop, groot en klein en in allerlei kleuren rondom het koraal. ze kreeg een stuk watermeloen van de boot en de vissen aten het uit de hand op.
na eiland 1 meerden we aan bij een zwem/ lunch eilandje met 1 resort erop. heerlijke thaise lunch genuttigd en samen nog even gezwommen. daarna naar een ander snorkel eilandje en als laatst naar een onbewoond zwemeilandje met een hoop krabben en wat wrakstukken. op hoge snelheid werden we weer terug gebracht naar de plek waar we ook aan boord waren gekomen.

we hebben nog een middagje voor we weer 7 uur in de bus mogen hangen op weg naar ons airport hotel. we bedanken iedereen weer voor het meeleven en de leuke reacties, daar genieten wij ook weer van. zoals bij iedere reis hebben we weer veel gezien en beleefd. we hebben mooie dingen gezien, maar ook weer de grote verschillen tussen rijk en arm. we nemen weer een stukje van deze cultuur mee in ons hart en voelen ons ook wel wat nederiger in al onze rijkdom en welvaart.

veel liefs van de hillgirls, en tot snel.

• 27 November 2014 - 09:07

Annie Van Oijen:

Lekker fris he zo'n buitje na al die warmte. Nou jullie hebben weer veel gezien en ondernomen, leuk zo tussen al die aapjes.En ook weer heerlijk gezwommen tussen al die mooie visjes.Maar terug naar het hotel ging het een beetje anders rianne maarja dat kan gebeuren met regen op je lenzen haha.Nu nog een middag genieten hoop dat het nu droog is voor jullie.Alvast een fijne busreis morgen .En voor zaterdag een fijne vliegreis tot 1815uur op schiphol heel veel liefs van ons xxx

• 28 November 2014 - 21:31

Joke:

Hallo lieverdjes.
    Wat een bui zal dat geweest zijn, en dan ook nog zo plaatselijk.
    Lachen die aap met zn tong....lol
    Waren rianne s lenzen weggeregent??
    We willen jullie nog bedanken voor alle avonturen die jullie met ons
    gedeeld hebben.
    Lijkt soms alsof we erbij zijn en meekijken.

lieve groetjes en kussen uit utrecht.
    simon en joke.

• 30 November 2014 - 09:31

Patricia:

Hoi meiden, even door omstandigheden even niet in de gelegenheid om jullie verhalen te lezen. Wat ik begrijp is dat jullie alweer onderweg naar huis zijn. jeetje, wat is dat snel gegaan en wat geweldig om jullie verhalen te lezen. Met elk avontuur wat jullie ondernemen is het net of we erbij zijn. Geweldig bedankt voor jullie leuke verhalen, mooie foto's. xxx