birthday girl en eiland fun - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu birthday girl en eiland fun - Reisverslag uit Ko Chang, Thailand van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

birthday girl en eiland fun

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

22 November 2014 | Thailand, Ko Chang

De reis van chiang mai naar bangkok en koh chang zit er aan te komen, onze tijd in het noorden was wel weer super! de verjaardag van rianne hebben we eerst lekker een ontbijtje gescoord bij een favo tentje van rianne (pancakes zijn een hit bij haar) en daarna nog wat rondgescharreld. even snel een lunch gepakt bij een coffee bar en toen terug naar het hotel voor de verrassing. eerst werden we opgehaald door een witte auto (weet ze nog niets hihi) en naar een klein complex net aan de buitenrand van chiang mai gebracht. daar werd het duidelijk....een spa middagje. na ontvangst met ijsthee en slippers moesten we ons omkleden voor ronde 1: de sauna. in doeken gewikkeld werden we gaar gestoomd tot we bijna onder de deur door smolten, maar dat werd gauw beter toen ze de deur open deden en we mochten bijkomen met wat fruit. ronde 2 was een bloemen melkbad en daarna een bodyscrub, een facial en een massage natuurlijk. eenmaal buiten rook er in ieder geval 1 naar roosjes (de ander jasmijn).
na de spa werden we afgezet bij het restaurantje wat naomi had gereserveerd, een knus restaurantje aan het water bij de ping rivier. onder de lampionnen en de sterren nog wat gegeten en daarna samen naar huis gelopen.
de volgende dag was het zover, we verlieten ons leuke hotel en gingen op weg terug naar bangkok. hier hadden we een airport hotel geboekt. het was de bedoeling hier een nachtje te blijven voor we in de ochtend naar koh chang vertrokken, maar dat hebben we niet gedaan. het begon al in de ochtend, rianne liep buiten en er reed een tuktuk tegen de kleine tas aan. scheur in de tas maar gelukkig had ze niets. ons vliegtuig ging wel snel, een uurtje vliegen en we waren weer retour. eenmaal buiten wist geen enkele taxichauffeur waar ons hotel lag...vreemd dachten we nog. de chauffeur belde naar het hotel en kreeg een routebeschrijving. lachend reed hij weg, zijn collega's bellend. aan de buitenkant zag het hotel er goed uit, net als op de foto's. de kamer die we kregen leek TOTAAL niet op de foto's van booking.com! de beesten sprongen er rond, we zagen al 6 kakkerlakken voor we de deur open hadden (buiten de kamer dan) en de dooie beestjes lagen op het bed tussen de witte en gele vlekken op kussens en lakens....ieeeh! andere kamers waren hetzelfde en in de buurt stonden alleen krotten en een uni. we vroegen de dame van het complex een taxi te bellen en hebben snel een beter hotel geboekt....3 sterren my ...
ons nieuwe hotel was super. netjes en een heerlijk bed, dus dat nachtje toch nog goed doorgekomen.
de reis naar koh chang was lang, maar we hadden een fijne bus met airco en goede stoelen. tussendoor hadden we een stop bij een lokaal tentje met wat aandoenlijke schooihondjes (poedel met paarse vlekken, iemand?) en genoeg keuze aan wat te eten. na 6,5 uur rijden kwamen we aan bij de ferry naar ons eiland, toen snel een taxi geregeld en naar ons fijne hotel. er was wat verwarring over onze boeking, de kameromschrijving stond niet helemaal goed bij de hotelsite waar we geboekt hadden. niet ons probleem zo liet het hotel ons weten, maar tja de kamer die we geboekt hadden waren wel vol. we kregen een gratis upgrade en zitten nu dus met onze luxe billen in een van de duurste kamers die ze te bieden hebben. wauw! een bed waarin je elkaar kwijt kan raken, een regendouche en enorm veel ruimte, noem het op en het is er. we krijgen zelfs strandlakens en hebben meer lichtknoppen dan we thuis bij elkaar hebben.
het eiland zagen we de volgende dag pas bij licht, gezien de lange reis was het donker toen we aankwamen. wat een mooi eiland, alles is super groen, de stranden zijn wit met palmbomen en niets is boven de boomgrens gebouwd. we hebben een zwembad met overloop wat direct uitkijkt op zee (hoezo decadent lol) en daar hebben we dus de eerste dag ook doorgebracht, heerlijk bijkomend van de dag ervoor. in de avond kunnen we eten op het strand, heerlijk. na het eten is er genoeg te beleven in het stadje, een beetje rondlopen, een drankje doen of shoppen...waar je maar zin in hebt.
dag 2 hebben we de kant van het eiland bekeken waar het toerisme nog niet bloeiend is. we huurden een motorscooter en hebben de locals gevraagd waar we moesten zijn. met een kaart vol met aanwijzingen gingen we op pad, drinken in de rugzak en gaan. we zagen watervallen, chinese en thaise tempels, een boardwalk dwars door een mangrovebos en als toetje een hele troep wilde apen! de wind in de haren over de soms toch best steile bergweggetjes, dat is pas vrijheid. laat in de middag zijn we pas terug en na een late lunch weer lekker bij de zee gaan loungen.
op het verlanglijstje staat nu nog de wel toeristische kant en een snorkeltour bij de kleine eilandjes die hier omheen liggen. verder rest ons alleen nog genieten van de rust en het strand.
groetjes van de girls!

• 22 November 2014 - 18:04

Annie Van Oijen:

Wat een superdag jou verjaardag, dat heeft naomi super geregeld.Maar wat een smerig hotel zeg daar waren wij ook niet gebleven.Nu zijn jullie wel weer bofkonten met zo'n mooie kamer super ziet er goed uit hoor.Nu nog een week en dan is het weer voorbij heel veel plezier nog daar en nog even genieten heel veel liefs van ons xxxx

• 23 November 2014 - 16:48

Joke:

Hallo meisjes.

wat een leuke verassing voor rianne......
    Wat een vies hotel met al die dode insecten en vieze vlekken.
    Maar ook wel weer fijn dat jullie nu wel in een mooi omgeving/kamer zitten.
    genieten jullie er nog maar lekker van, wij genieten enorm van jullie avonturen
    oma vind het ook erg leuk en kijkt altijd weer uit naar jullie nieuwe avonturen.
    Ze zegt steeds: de meisjes hebben het maar goed..... zo samen!!!!

alle liefs van ons

Oma, simon en joke.

• 24 November 2014 - 16:05

Patrick:

Eindelijk heb ik dan een fatsoenlijke computer om jullie leuke verhalen te lezen... Echte backpackers... Ik ga jullie snel zien in Nederland...