reizen en ontdekken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu reizen en ontdekken - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

reizen en ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

02 November 2014 | Thailand, Bangkok

nou daar zitten we dan, veilig aangekomen in Bangkok. Het was me het reisje wel! Eerst de hele boel losgehaald op schiphol, we dachten slim te zijn en alle elektronica in een plastic tasje te stoppen. wat blijkt, de volautomatische scanner kan zijn werk pas doen wanneer alles naast elkaar ligt en niet op elkaar. Daarna zelf nog even door de scanner en weg....dachten we. Helaas zat onze koffer thuis al tegen het maximum aan, maar dat zou wel goed komen gezien we samen alles in 1 koffer wisten te proppen. Nu is het zo dat zelfs dit deel geautomatiseerd is en zelfs nog iets zwaardere eisen stelt dan onze huis, tuin en keuken weegschaal. we hadden een kilo teveel en hij telt alles bij 1 persoon. dat werd dus koffer open en iets bij de handbaggage proppen. Gelukkig waren de dames van de KLM zo lief te vertellen dat het vaak maar 1 paar schoenen of een spijkerbroek scheelt. Probleem opgelost en op naar Parijs.
In Parijs hadden we 3 kwartier vertraging, maar dat is niet zo'n ramp als je weet dat je al zo vroeg aankomt in bangkok (6 uur was de planning) uiteindelijk zijn we na een turbulente vlucht om kwart voor 8 geland.
In de aankomsthal roken we de typische lucht die ik alleen maar kan omschrijven als een soort wierookgeur die ik ondertussen associeer met Azië landen. Het gevoel van het temperatuursverschil voelde ook als vanouds als een soort warme deken die je omslaat. Als 2 rasechte toeristen stonden we braaf met onze arrival/departure briefjes ingevuld in de paspoort check rij. Groot verschil met indonesie; hier staat nergens aangeplakt dat de doodstraf geldt op drugs smokkel en en we "misten"ook de militaire mannetjes met flinke geweren. dit wordt overigens best goedgemaakt als je voorbij de wachters van de koning komt met de taxi!
De taxichauffeurs zijn ook bijzonder, onze toonde zijn kwaliteiten in het inhalen en afsnijden tot aan de deur van ons hotel.
we zitten rustig in het oude deel van bangkok, een klein stukje verwijderd van kao san road (backpack hemel) dus geen bars naast ons die tot diep in de ochtend doorgaan. we hebben direct maar een massage van rug nek schouders en hoofd gedaan. dat was niet alleen een goed idee maar ook nog eens hilarisch! Nadat we overlopen, gekneed en met de ellebogen bewerkt waren (au, maar effectief) mocht ik toezien hoe de masseuze van rianne op haar benen ging zitten, terwijl de haar armen herhaaldelijk naar achteren trok en riep : you pretty superwoman!! flying superwoman!
mochten jullie denken dat ik het bij lachen gehouden heb, nee. toen rian klaar was moest ik er ook aan geloven. vervolgens zijn we nog aan alle kanten gedraaid en getwist als een wokkel, maar ik denk dat we nog nooit zo los zijn geweest. al met al een leuk dagje verkennen en loskomen van alles.

Dag 2 hebben we op aanraden van de tourist office (ja de officiele) een prijsafspraak gemaakt met een tuktuk om zonder "oplicht stops"naar de weekend markt gebracht te worden. blijft leuk met zo'n bakkie door de stad heen scheuren! de markt is enorm, we hebben halverwege in de hal met airco maar even een drankje gedaan. van kleine prullaria tot aan enorme waterornamenten en loungemeubels, noem het en het is er te vinden. ze zijn hier verrassend goed voor hun dieren, er liep zelfs een poedeltje met converse sneakers en een tuinbroekje (nee doen we sam niet aan hihi)
het is wel een uitdaging om ergens wat te gaan eten, we hebben wel wat thaise gerechten geprobeerd thuis maar echt bekend is het niet. verder staat ook niet overal in het engels bij wat het is en ontcijferen van thais gaat niet lukken. onmogelijk is het niet, na goed zoeken toch heerlijk gegeten!
vanaf de markt zijn we met de metro richting de bayioke skytoren gereisd, goed te doen met de tokens die je hiervoor kan kopen. naomi is erg gelukkig, alles hier is aangepast op mensen van haar formaat dus voelt ze zich een stuk groter dan thuis hihi.
we hebben een reservering gedaan voor het restaurant in de skytower, daar gaan we deze week heerlijk eten en genieten van het uitzicht.

• 02 November 2014 - 20:07

Annie Van Oijen:

Fijn dat alles goed gaat ..hier is ook alles oke leuk dat jullie al wat gedaan hebbenheelveel plezier en heel veel liefs van ons xxxx

• 02 November 2014 - 21:14

De Emmeloordianen:

Sawasdee Kab!

Leuk begin van jullie vakantie ennuh waarom hebben vrouwen altijd een
    kilootje extra??
    Veel plezier en we wachten met smart op jullie volgende verslag.

• 02 November 2014 - 21:49

Maureen:

He girls,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Haha hard rijdende taxichauffeur een concurent voor jou Rianne?? Of was dit een overtreffende trap. Na dit verhaal snap ik ook dat Naomi een normale lengte heeft en jij Rianne toch 1.75 bent. Veel plezier en ...... We kijken uit naar het volgende verslag.

• 03 November 2014 - 00:12

Joke En Simon:

heerlijk om te horen dat alles naar jullie zin is.
    ook leuk dat naomi nu eens overal bij kan zonder
    krukje..... lol
    we kijken met veel plezier uit naar jullie volgende
    bericht, groetjes joke en simon.

• 04 November 2014 - 15:44

Maarssenaartjes:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn en wat leuk dat jullie al zoveel "avonturen" hebben beleefd. Het is altijd leuk om jullie verhalen te lezen. Het begin is het halve werk zeggen ze. De "wokkel" massage is in de pocket. Als jullie dit overleeft hebben kun je alles aan. Geniet lekker van jullie avonturen en ik wacht op jullie volgende berichtje. Heel veel plezier. Groetjes van ons uit Bloemstede en ook een dikke kus voor jullie van oma. xxx