Blue mountains en bondi beach. - Reisverslag uit Geelong, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu Blue mountains en bondi beach. - Reisverslag uit Geelong, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

Blue mountains en bondi beach.

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

17 November 2012 | Australië, Geelong

Aangezien we nu al een tijdje aan het rijden zijn durfden wij het wel aan om de blue mountains zelf met de auto te verkennen. Al vroeg zijn we opgestaan en hebben ons warm aangekleed aangezien het gister vrij fris was. Het is ongeveer 2 uur rijden om bij het eerste stadje te komen. Gelukkig hadden ze bij dit stadje een tourist information point (deze hebben ze bij veel grote touristenpunten van australie). Hier hebben we een kaart gekocht en gevraagd waar we het beste heen kunnen gaan ed. na een ontbijtje in een leuk tentje langs de weg was het de auto in, navigatie aan en rijden maar.
Eerste stop was een kleine maar zeer mooie waterval. hiervoor moesten we eerst 20 minuten lopen maar het was het zeker waard, we waren daar helemaal alleen. Dat is dus het voordeel als je met eigen vervoer gaat, je kan juist naar de dingen toegaan waar we niet met zijn honderden dezelfde foto maken. We zijn weer verder gereden en kregen er steeds meer plezier in. De eerste lookout en trouwens een hoop daarna ook waren echt heel mooi je ziet duidelijk waarom het de blue mountains heet. Je ziet overal bergen bomen en overal hangt een blauwe gloed over en het ruikt er erg lekker.
Vervolgens had iemand van ons 2 het in haar hoofd gehaald om een bepaalde waterval te zien en wist....natuurlijk....de weg lol. We zijn helemaal naar beneden gelopen trappen af langs de kliffen (uiteraad was deze wel afgezet) en toen we eenmaal beneden waren stond er een bordje dat de betreffende waterval weer naar boven was (lol). Gelukkig was de waterval die daar beneden was ook wel erg mooi dus het was niet voor niks maar toch was het een heel eindlopen. het nadeel is als je de hele weg naar beneden loopt betekent dat ook dat je dat hele eind weer terug moet. We kunnen wel zeggen dat onze conditie hier flink verbeterd is. Uiteraard zijn we ook naar de hotspots geweest als three sisters, echo point enz enz. De speurtocht naar lunch was ook een hele opgave, bij de hotspots stond niet echt wat qua eten dus wij dachten dan gaan we wat eten bij scenic world. Dit is een attractie waarbij je met een treintje een stijle berg afdwaalt en met de kabelbaan weer omhoog kan. Ook hier (wij waren natuurlijk weer aan de late kant) waren alle lunchtenten dicht en we konden ook niet met het treintje naar beneden maar gelukkig wel met de kabelbaan. Vlug maar een mars gescoord en de kabelbaan in. dat was erg leuk om te doen, onderaan heb je dan nog een soort boardwalk door een stuk woud heen.
Uiteindelijk wilden we nog evt een tocht maken met de paarden, dus weer de auto in en op weg. Deze ranch ligt in de vally van de blue mountains, dus met de auto langs de kliffen over bruggen. wat was het smal maar wat is het daar mooi beneden. De ranch zat helaas al dicht maar we zijn nog een stuk verder de vally ingereden omdat we zo genoten van wat we zagen. denk hierbij aan de mooie versie van kleine huis op de prairie en je zit aardig in de richting.
Na vele lookouts, foto stops, hike tochten en watervallen zijn we blij dat we met de auto zelf zijn gegaan. alles aan de blue mountains is gewoonweg schitterend. het weer zat ons hier gelukkig mee, het was aardig benauwd en maar klein beetje bewolkt.
de dag hier na staat bondi beach op het progamma, maar het regent ontzettend hard. dat is wel balen zeg! de ochtend zijn we dan maar rustig begonnen, even lekker luieren en rustig de tijd genomen. tussendoor even de was gedaan, wat zijn sommige backpackers toch smerig! iemand ging haar was wassen in het overflow water van de was machine die wij aan hadden staan. maar goed dat moet zij zelf weten, leek ons alleen niet echt een lekker idee.
Uiteindelijk werd het rond het middag uur droog maar het bleef wel bewolkt. gezwommen hebben we hier dan ook helaas niet kunnen doen. we zijn wel naar het strand gegaan en hebben daar wat foto's gemaakt van de surfers. In het echt is bondi beach eigenlijk een kleine baai en de boulevard stelt niet veel voor. je zou kunnen zeggen dat, als je het tv programma ziet, bondi real life wat tegenvalt. Er staat een klein life guard torentje en dat was het. We hebben hier wel de mooiste en beroemste wandeltocht gedaan van 5 km de bondi to bronte walk. Deze loopt geheel lansg de kustlijn en is een mooie wandeltocht. Eenmaal terug bij de hostel heeft Naomi lekker wat eten gemaakt en aangezien Naomi altijd veels te veel maakt heeft Naomi maar meteen de hongerige backpackers gevoed. Daar waren ze dan ook heel blij mee.
We hebben vlug de spullen gepakt en de auto voor het hostel neer gezet. morgen staan we al om 5 uur op omdat we een tocht hebben van 9 uur naar Geelong. daar zullen we dan startten aan de great ocean road, onze laatste nomadentocht.

because we have been driving through australia for a while now we felt confident to explore the blue mountain by car by ourselfs. early in the morning we got up and drove the 2 hour drive to the blue mountain trail start. it was a good thing they had a tourist office there, because we could buy a map and ask some general info questions. after a quick breakfast we headed into the mountains.
the first stop was a little but beautifull waterfall. we had to walk 20 minutes to get there but it was well worth the walk. we were all by ouselfs out there, in our oppinion its good to choose the not so well known things also because you get the experience without a heap of people with you. as we drove on we only got more excited. the first lookout (and many to follow) were beautifull, you can see why they call it the blue mountains. all around are trees and a blue glow above, it even smells great.
someone got it into her head to go to a certain waterfall and claimed to know the way lol. we got all the way down passing cliffs and stairs, and when we got there it was the wrong path to a different and tiny fall. it was pretty none the less so it wasnt a total waste but it was a long way down. as you know, what goes down must come up again to if valleys are concerned, so we had to climb back to the top. our fitness level is going up while we are here. offcourse we saw all the hotspots, the three sisters, echo piont and such. the hunt for lunch was also a challenge, we thought we could eat near one of the highlights. unfortunately there was not much to eat around so we just waited untill we got to scenic world. this is a sort of attraction in which you can go down into a rainforest valley by train or cableway, and do a kind of boardwalking tour yourself. we were late so all the lunch facilities were closed and we had to do with a couple of mars bars. we went down with the cableway because the train didnt go anymore. it was a fun ride.
we did look into a horse back trail ride, so we went back in the car and we drove into the valley where we knew there was a horse ranch. to get there we had to drive past steep cliffs and narrow bridges and roads. it is a great place to drive through. the ranch was closed, so no ride for us but we enjoyed the scenery so much we drove on for a while before we headed back up.
after many lookouts, photo stops, hikes and falls we are happy we went out on our own. everything is great about the blue mountains. we had great weather and only a few clouds above.
the day following we had plans for a beach day at bondi. the rain had different plans for us so we waited untill the weather got better. it gave us time to have a lazy morning lounging about, doing the wash. one of the other backpackers decided she could do her laundry in the overflow of our washingmachine, iew! that didnt appeal to us but hey, its her laundry...
in the afternoon the weather got better and we did the famous bondi to bronte walk. we got some cool pics of the surfers there. if you only know bondi from the tv show, the real thing is kind of disapointing. the beach is small and the lifeguard tower isnt that big also. once back at the hostel naomi did some cooking, as usual it was way to much so she fed some of the backpackrs too. this was very welcome.
we quickly got our stuff back in the car and put it in front of the hostel. the next day we will be heaing out at 5 in the morning for a long drive to geelong. here we will start the great ocean road drive, our last nomadic tour.

• 19 November 2012 - 10:03

Annie:

Hoi meiden wat zullen jullie genoten hebben van al dat moois ik krijg zelf wel zin om al dat moois te bekijken ja ik kan wel bedenken wie de weg wist maar ja dan maar wat anders wat mooi is dus jullie zijn nu getraind voor de vierdaagse dat zal wel met al die wandeltochten doe iedereen de groeten daar hier is alles oké liefst van ons xxx

• 21 November 2012 - 11:35

Tante Wilma:

Nou wat een avonturen weer, ik zie het allemaal zo voor me heeerlijk.
    Geelong is ook leuk ben ik ook geweest.
    Deze trip van jullie is zo apart en goed voorbereid, om nooit te vergeten.