magnetic island and airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu magnetic island and airlie beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

magnetic island and airlie beach

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

04 November 2012 | Australië, Airlie Beach

vroeg in de ochtend hebben we de auto volgeladen en zijn we op weg gegaan naar magnetic island. bij de ferry moesten we onze ondertussen vertrouwde i30 laten staan en zijn we met een handjevol spullen in de rugzakken gepropt naar het eiland vertrokken. in 20 minuten zijn we over het azuurblauwe water naar de overkant gevaren. het is een supermooi tropish eiland met veel kleine strandjes waar je gerust een duik kan nemen zonder jelly fish issues. eenmaal aan de overkant hebben we de bus gepakt naar bungalow bay. hier hebben we een huisje op de outback campsite geboekt ( een tentje ging ons te ver zoals jullie vast wel weten lol) toch was het wel wat kampeer achtig, we hadden niet veel meer dan een hutje, een bed en een klein koelkastje. wc en douche waren verderop op de campgroud te vinden.Rond half 5 mocht je lorikiets voeren nou daar waren wij wel voor in. Lorikiets zijn een soort van kleine papegaaien. wat wij niet wisten en uiteraad wel hadden kunnen weten is dat ze met honderden op je af komen. nou is 1 lorikiet erg leuk maar als ze met zijn allen overal op je gaan zitten gaat dat best zeer doen en word het minder prettig. naomi was zo slim om onder haar handdoek te duiken en rianne heeft ze van zich af geschud en ben gauw weg gelopen pfffffffff wat een lol zeg. De rest van de avond hebben we heerlijk bij het zwembad gezeten. aangezien rianne haar bril vergeten was, was naomi dus gedoemd om de komende 2 nachten voor blindegeleide te spelen zodat rianne niet languit in de bush zou liggen onderweg naar de wc. snachts wandelden er allerlei dieren om en onder het hutje door, zoals possums en diverse loopvogels. de roadrunners vonden een spelletje rennen met rianne erg lollig. die ochtend hadden we een champagne breakfast geboekt tussen de wildlife. we zaten tussen de kakatoes, koala en wombat. brood moest je zelf roosteren boven een vuurtje, net als je eigen pancakes bakken. vers fruit was er genoeg en ook ander "bush lekkers".
we hebben veel verschillende dieren van dichtbij gezien, en ook en aantal vast kunnen houden. zo hebben we barbie de krokodil vastgehouden, maar ook pebbles de koala baby. shadow de kakatoe hebben we een nootje gevoerd die hij alleen maar aanpakt als je deze in je mond klemt. met deze tour steun je de koala populatie, van het geld planten ze nieuwe bomen.
hierna zijn we vertrokken naar een lokale snorkel hotspot. helaas zijn we (met ons geweldige richtingsgevoel) op het verkeerde strand beland! geen snorkel plek dus maar wel een supermooi strand wat we bijna voor ons zelf hadden. hier hebben we een paar uurtjes rondgehangen.
in de namiddag kan je op zoek gaan naar rots wallabies. het was een eindje wandelen, maar we hebben ze gevonden! helaas zat het winkeltje waar je voer kon kopen dicht (het was zondags) maar de wallabie-man was zo lief om ons ook wat voer te geven. GEWELDIG! we hebben eerst wat voer gestrooid, waarna ze heel voorzichtig van de rotsen af naar ons toe durfden komen. doordat dit niet heel erg bekend is waren er bijna geen toeristen. de wallabies durfden uiteindelijk bij ons te komen, we hebben ze met de hand kunnen voeren en zelfs voorzichtig kunnen aaien! Ze aten gewoon uit je hand zodra je je hand weg wilde trekken om ook de andere wallaby's te voeren dan laten ze je hand niet los. Na een uur of wat zijn we terug gegaan naar onze bungalow. Eenmaal daar aangekomen hebben we een elektrische step gehuurd om naar de boulevard te gaan waar we lekker fish en chips hebben gegeten. .
Vanochtend hebben we al onze spullen weer bij elkaar gepakt en zijn we met de ferry weer vertrokken naar het vastenland. Maar wat was dit een geweldige ervaring.
Eenmaal aangekomen waren we blij dat onze auto met al onze koffers er nog stond. Nu op naar Airlie beach.
Eenmaal aangekomen bij Airlie beach blijkt dat we in een beach resort zitten onze kamer kijkt uit op het zwembad en we hebben nu zelfs een eigen badkamer. we hebben lekker onze zwemspullen bij elkaar gepakt en we zijn gaan lopen we hadden een prachtige wandeling naar de lagoon. Deze wandeling ging langs vele witte zandstranden met uitzicht op de Whithsunday eilanden. Aangezien we ook hier niet in de zee mogen zwemmen ivm de jellyfish gingen wij op weg naar de airlie lagoon. Omdat je in dit seizoen in het noorden van Australie dus niet kan zwemmen ivm de jellyfish hebben ze overal in verschillende steden lagoons aangelegd zodat je toch kan zwemmen. Ze hebben dan een groot zwembad gemaakt met witte stranden dus helemaal niet verkeerd dus. We hebben deze dag gewoon even lekker niks gedaan behalve zonnen en zwemmen, heerlijk zo'n dagje. Op de terugweg even langs de supermarkt gegaan voor wat vlees en groente. Want hier in australie staan overal openbare BBQ. Hier hebben we dus dankbaar gebruik van gemaakt. Heerlijk met z'n 2 bij zonsondergang met een prachtig uitzicht BBQ.
Morgen start onze trip weer waar we op weg gaan naar 1770
early in the morning we loaded up the car and e headed to magnetic island. at the ferry we had to leave our now familiar i30 and go on with a handfull of stuff packed in 2 backpacks. in 20 minutes over the azure blue waters we were on the other side. its a super nice tropical island with many small beaches where you can feel free to take a swim without jellyfish issues. once we hit the island we got on the bus to bungalow bay. here we had a little cabin booked on the outback camp site ( yes, a tent went too far for us :P) anyway it was a bit like camping, we did not have much more then a hut, a bed and a small fridge. the toilets and showers were further up the grounds. since rianne forgot her glasses naomi had to play guide the blind woman for the 2 nights we were staying here. this to prevent rianne from falling fae down in the bushes at night when she needed the toilet. at night all kind of animals walked around and under the cabin, like possums and all kind of birds and lizards. the little roadrunners had fun when rianne chased them down a bit. around 4:30 in the afternoon we went to feed the lorikiets. these are a type of small parrots. we thought it would be a couple, what we did not know was that it would be hundreds coming at you. well 1 lorikiet is nice but if they all want to come and sit on your arms and head it becomes a lot less pleasant.naomi was smart enough to dive under her towel and rianne shook them off as soon as she could. what a load of fun....the rest of the evening we sat by the pool relaxing a bit.
next morning we had a champagne breakfast between the local wildlife. we were among cockatoos, koala and a wombat. if you wanted toast you had to cook it yourself over the fire, as was making your own pancakes. fresh fruit was plentyful as were other "bush goodies"for us to try. we met a couple of animals up close, we got to hold barbie the croc and also pebbles the baby koala. shadow the cockatoo only takes a nut from you if you clamp it in your mouth for him to take. with this tour you support the koala population, with the gathered money they plant new trees.
after this we went to a local snorkling hotspot. unfortunately we (with our great sense of direction) landed on the wrong beach! so no snorkling but a very nice beach which we had almost to ourselves. we hung around for a couple of hours.
in the afternoon you can search for rock wallabies. it was a short walk, but we found them! unfortunately the shop where you could buy food for them was closed (it being a sunday) but the wallaby guy was so friendly to give us some food. AWSOME! first we scattered some food, then they carefully dared to descend from the rocks in our direction. when the wallabies finally dared to approach us we could hand feed them and even give them a careful pet! they held on to your hand with their tiny fingers and if you dared pulling your hand away in the direction of the other wallabies they tightened their grip on your fingers. after an hour or so we went back to our cabin. once there, we rented some electrical scooters to go to the promenade where we ate some delicious fish and chips.
next morning we had all our stuff together and we aught the ferry back to the mainland. magnetic was a great eperience, but we were so happy to see our car still there with all our luggage stil in place. now on to airlie beach!
once we arrived at airlie beach we saw that we were booked in a beautifull beach resort with a room that overlooks the pool and a private bathroom. we quickly packed our swimming stuff and went on a lovely walk to the beach lagoon. this walk was along many white sandy beaches overlooking the whitunday islands. since it is not allowed to swim in the sea becaue of the jellyfish they built a lagoon for people to swim in once the jelly season hits. this is done in a couple of cities.vwe just enjoyed this lovely day by sunbathing and a swim in the pool. on our way back we stopped at the supermarket to buy some meat and vegetables. here in australia they have put public bbq's in the parks so we made use of it! just the 2 of us, some food and a sunset.
tomorrow our trip to 1770 begins.

• 07 November 2012 - 06:52

Patricia:

Jeetje meiden, wat een geweldige belevenis. Lijkt me geweldig zo'n trip naar een eiland die je bijna voor jezelf hebt met allemaal dieren die je normaal alleen van plaatjes kent. Hoop dat jullie veeeeeeellll foto's hebben gemaakt. Ben echt nieuwsgierig.
    Heerlijk zo'n hotel met alles erop en eraan (voor hun begrippen) en dan lekker even niets doen. Heerlijk en dan met afsluiting een BBQ. kan niet meer stuk.
    Geweldig zoals jullie je vakantie meemaken. Nog heel veel plezier.

• 07 November 2012 - 07:26

Pa/ma Spiekerman:

geweldig meisjes,
    WAT EEN BELEVENISSEN ALLEMAAL.
    heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    we hangen dagelijks aan de pc. om te kijken of er weer een nieuw verslag binnen is gekomen en leven dan helemaal in jullie avonturen mee.
    wel makkelijk zo'n buiten BBQ naar verluid is het een nationale traditie, volgens ausie masterchef .
    nog veel plezier en we kijken alweer uit naar het volgende verslag.
    love you,en maak er wat moois van.

• 07 November 2012 - 07:37

Maureen:

Hallo kiwi's zo te lezen is elke dag een avontuur. Ik snap wel dat jullie de plaatjes van AH niet sparen met de foto's die jullie daar maken van de dierlijke inwoners. Echt iets voor jou Rianne om je bril te vergeten! Haha volgens mij hebben we het er nog over gehad hoe blind we zijn zonder onze lensen. Maar ach het maakt het wel weer tot een 'avontuur'. Ik kijk uit naar het volgende verslag!
    Oh ja en met Sam gaat het prima hoor. Wij hebben tegenwoordig een kamer met extra bed!
    Enjoy, Maureen

• 09 November 2012 - 19:46

Annie:

Wat een belevenis weer. Jullie hebben weer heel wat gezien en natuurlijk ook gelachen. Echt weer rian om haar bril te vergeten maar goed dat naomi de haar bril niet is vergeten ben benieuwd naar de foto s we hebben sam inmiddels weer opgehaald alles gaat goed gr van ons en veel lieftsxxx