so much to do... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu so much to do... - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Rianne en Naomi Spiekerman van Weezelenburg- van Oijen - WaarBenJij.nu

so much to do...

Blijf op de hoogte en volg Rianne en Naomi

03 November 2012 | Australië, Magnetic Island

onze laatste dag in cairns is een feit. het is een geweldige plek en de start van onze reis is zeer goed bevallen. vandaag gaan we de jumping crocs bekijken en daarna hebben we een afspraak met de familie van Naomi.
Zoals gezegd zijn we begonnen met de jumping crocs. Aangezien we de krokodillen niet gezien hebben bij de Daintree river zijn we dus naar Hartleys croc farm gegaan. Dit was een bijzondere ervaring. Ze vangen hier krokodillen op en ze hebben een grote lagoon waar de krokodillen vrij kunnen leven. Naast krokodillen hebben ze ook nog andere dieren zoals een cassowary, skippy's, koala's maar voornamelijk krokodillen in alle soorten en maten. We mochten eerst de cassowary voeren. dit was wel erg grappig, vooral toen rianne de meloenresten van haar hand af wilde schudden en dat allemaal op een chinees vrouwtje terecht kwam! hierna zijn we met de boot de lagoon op gegaan waar ze dus lieten zien hoe de crocs jumpen dit was erg gaaf. Hiernaar zijn we naar een show gegaan waar ze de crocs gaan voeren. Daarna was de show voor ons want wij mochten vissen naar de krokodillen met kippenkoppen is weer eens wat anders dan wormen toch! Later zijn we gaan kijken bij de farm en dit vonden wij toch wel wat zielig. Ze kweken hier zoals ze het zeggen krokodillen tot ze een half jaar oud zijn en dan laten ze deze inslapen voor vlees leer ect ect . Er lagen echt tientallen in een bakje te wachten op de dood.Dit komt omdat er van de overheid hier alleen nog maar vlees en leer verkocht mag worden wat van de farm af komt. aangezien we hier niets van wilden weten zijn we hier ook midden tijdens de tour vandaan gelopen.
na hartley's zijn we terug naar het hostel gegaan. hier hebben we oom jody en tante silvia ontmoet. na een snelle groet zijn we op weg gegaan in hun auto om een ijskoffie te gaan pakken samen. het was direct gezellig. we hebben gesproken over heden en verleden, zijn gaan wandelen langs de haven en hebben een hoop van ze geleerd. later zijn we uitgenodigd om bij hun thuis te kijken, het huis heeft oom jody zelf ontworpen en de badkamer ook pas totaal vernieuwd. na wat foto's kijken van beide families en een balspelletje met hond king zijn we op de asian market een hapje gaan eten. de tijd vliegt, dus na dit gezellig samenkomen was het tijd om ons bedje in te duiken.
morgen gaan we op weg naar magnetic island!
our last day in cairns has come...it is a great place to be and it has been a great start of our trip. today we have a trip to the jumping crocs planned and a visit to naomi's relatives.
as we said we started at hartley's croc farm to see the crocs and other critters. we went here because we did not see any crocs during the daintree river tour. this was quite the experience. they rescue crocs that have to be placed and put them in a lagoon that allow them to live freely. they also have a farm part. hartleys has crocs in all different kind and sizes but they also have cassowary, kangaroo, koala and some more.
first we got to feed the cassowary. this was fun, especially when rianne wanted to get rid of the melon parts on her hands and it all landed on a chinese lady who happened to just stand there! next we went on the boat over the lagoon to see the croc in action. this was really cool! the next show was a handfeeding of the crocodiles. next the show was ours because we got to feed the freshwater crocs with a fishing rod and a chickens head! a bit different from fishing with worms lol. we got to see the farm next. this we did not like so much. they breed the crocs as they say untill they are 6 months old and then euthanise them for the meat and skins. there were about a dozen of them waiting in a big tub to die. this was not our cup of tea and we only finisched halfway on this tour.
after hartleys we went back to the hostel, where we met up with uncle joday and aunt silvia. after the greeting we went in their car to get a cup of icecoffee together. it was nice from the beginning. we talked about the past and present, took a walk through the harbour and learned a lot from them. later on they invited us to their house, which uncle jody designed himself. he recently redecorated the bathroom too. after looking at pictures from boh sides of the family, having a quick throw-the-ball game with dog king, we went to eat on the asian market. time flies, so after dinner it was time for us to head home for a good night sleep.
tomorrow we are heading to magnetic island!

• 06 November 2012 - 20:29

Annie:

Jullie hebben het heel erg leuk zo te lezen en er komen er nog veel meer geniet meiden voor je t weet is het voorbij liefts van ons en n dikke kus liefst pa m

• 06 November 2012 - 21:08

Jolanda:

Ha meiden leuk joh dat we op de hoogte zijn van wat jullie allemaal doen in hetverre australie.en gezellig om de familie te ontmoeten die kunnen jullie ook veel over het land vertellen.nog veel plezier!x

• 07 November 2012 - 06:46

Patricia:

Hoi ladies, allereerst, wat een leuke reisverslagen maken jullie weer. Het is net of je het zelf beleefd. Geweldig dat jullie zoveel ondernemen. Kroko's die op hun dood liggen te wachten. bah. het zijn natuurlijk niet de liefste dieren maar met die gedachte hun daar te zien is wel even wat anders. Ik vind het erg leuk dat jullie bij Jody en Silvia zijn geweest. Lijkt me zo leuk om hun nog 1x te zien. Heel veel te zien, veel te doen. Ik wens jullie nog veel plezier. XXX